Evrovizijski oder in grafika sta razkrita!
Švicarska radiotelevizija SRG SSR je danes ob 15. uri na novinarski konferenci objavila podrobnosti o vstopnicah za Pesem Evrovizije 2025 ter razkrila evrovizijski oder ter vizualno in zvočno podobo 69. tekmovanja za Pesem Evrovizije v Baslu prihodnje leto.
69. tekmovanje za Pesem Evrovizije začenja dobivati obliko, in to še posebej gorato!
Vstopnice
Švicarska platforma za prodajo vstopnic TicketCorner je uradni partner za prodajo vstopnic za tekmovanje za Pesem Evrovizije 2025.
Za nakup vstopnic je potrebna registracija. Ta postopek bo pomagal preprečiti preprodajo vstopnic in zagotovil, da si bo čim več evrovizijskih oboževalcev lahko ogledalo nastope v živo.
Predregistracija se je že začela in se konča 10. januarja 2025 ob polnoči. Če se želite registrirati, obiščite spletno stran: www.ticketcorner.ch/esc. Za več informacij o vstopnicah in registraciji obiščite spletno stran eurovision.tv.
Prva prodaja vstopnic bo stekla 29. januarja 2025, dan po polfinalnem žrebu. Cene za različne večere in kategorije se bodo gibale od 40 do 350 švicarskih frankov (1 CHF = 1,07 €).
Grafična in zvočna podoba 2025
Vizualno in zvočno identiteto za 69. Pesem Evrovizije je razvil umetniški direktor Artur Deyneuve. Njegov cilj je bil ustvariti dizajn, ki bo ljudem dal občutek, da so slišani in cenjeni. Po navdihu švicarske tradicije neposredne demokracije, ki temelji na poslušanju in dialogu, je Deyneuve izbral „poslušanje“ za osrednjo vodilno temo celotnega koncepta blagovne znamke in jo poimenoval „Enotnost oblikuje ljubezen“. Deyneuve pravi: „Če poslušamo drug drugega, najdemo ljubezen.“
To sporočilo bo tudi vizualno izraženo z ikoničnim simbolom evrovizijskega srca, ki pomeni dialog, enotnost in združevalno moč glasbe. Utripajoča evrovizijska srca so tako postala osrednji element oblikovanja in predstavljajo milijone ljudi, ki jih je združilo tekmovanje za Pesem Evrovizije, da bi skupaj poslušali in praznovali.
Moritz Stadler in Reto Peritz, izvršna producenta tekmovanja za Pesem Evrovizije 2025, sta povedala:
„Arturjev dobro premišljen dizajn je čustveno privlačen in povzdiguje Pesem Evrovizijo na novo raven. Evrovizijsko srce bije v ritmu, kar simbolizira združevalno moč glasbe. V skladu s sloganom Pesem Evrovizije 'United by Music' bo združilo ljudi po vsem svetu.“
Zvočna identiteta, ki spremlja Basel 2025, združuje tradicionalno in sodobno.
Temelji na močnem ritmu, ki ga popestrijo nekateri tradicionalni elementi švicarske glasbe: jodlanje, značilen zvok baselskega bobnarskega korpusa ter nezamenljiva glasba Hackbretta in alfonsa.
Art direktor Artur Deyneuve pojasnjuje:
„Ustvarili smo drzno, energično skladbo, ki bo s svojimi udarci in presenetljivimi glasbenimi učinki pripravila občinstvo na nepozabno doživetje.“
Evrovizijski oder
Pri oblikovanju odra za 69. tekmovanje za Pesem Evrovizije so navdih bile švicarske gore in švicarska raznolikost.
Florian Wieder, scenograf švicarskih korenin, že osmič nadzira scenografijo Pesmi Evrovizije. Florian razkriva, da je za letošnji dogodek v dvorani St. Jakobshalle v Baslu navdih črpal iz švicarskih gora in jezikovne raznolikosti države:
„Naš cilj je bil ustvariti revolucionarno odrsko zasnovo - celostno izkušnjo, kakršne na Evroviziji še nismo videli. Zaradi poglobljene postavitve odra bodo gledalci lahko postali del Evrovizije kot še nikoli prej.“
Reto Peritz in Moritz Stadler, izvršna producenta, sta navdušena nad dizajnom, ki bo nedvomno zelo švicarski:
„S Florianom Wiederjem smo dobili scenografa, ki je ustvarjalni vizionar in pozna Švico kot svojevrsten švicarski jezik. Uspelo mu je ustvariti oder, ki bo za vedno povezan s Pesmijo Evrovizije v Švici.“
Veliki finale v dvorani St. Jakobshalle, ki bo v soboto, 17. maja, si bo v Baslu mogoče ogledati tudi na sosednjem nogometnem stadionu. Legendarni baselski nogometni stadion St. Jakob Park (ki ga domačini imenujejo „Joggeli“) bo gostil veliki dogodek. Poleg projekcije velikega finala se zvečer obeta tudi bogat zabavni program. Nadaljnje podrobnosti bodo objavljene kasneje.
38 držav in trije znani izvajalci
Letos se je število držav, ki sodelujejo na Pesmi Evrovizije 2025, povečalo za eno državo. Videli bomo namreč vseh 37 držav, ki so tekmovale zadnji dve leti, letos pa se jim bo pridružila še povratnica Črna gora. Črna gora je nazadnje nastopila na Pesmi Evrovizije 2022 v Torinu, zdaj pa se po dveh letih premora vrača na evrovizijski oder.
Je pa Črna gora letos zelo pohitela z izbiro svojega predstavnika na Pesmi Evrovizije. Njihov nacionalni izbor Montesong je potekal že 27. novembra, in tako je Črna gora kot druga država letošnje sezone izbrala svojega predstavnika. To bo drugouvrščena Nina Žižić s pesmijo Dobrodošli.
Svojega predstavnika je letos prvi naznanil Ciper, in sicer že 2. septembra, a pesmi še ni predstavil. Prav tako je znan že predstavnik Češke, ki je bil izbran na internem izboru, svojo pesem pa bo ADONXS predstavil prihodnje leto.
Tako danes poznamo tri izvajalce in eno pesem Pesmi Evrovizije 2025.
Polfinalni žreb
Kot vsako leto, bo tudi v letošnji sezoni potekal polfinalni žreb, ki določi v katerem izmed obeh polfinalov bodo nastopile posamezne države. Žreb bo potekal v torek, 28. januarja 2025. Velikih 5 in gostiteljica Švica je avtomatsko uvrščenih v finale Pesmi Evrovizije 2025, ki bo 17. maja prihodnje leto.